Osobné nástroje
Nachádzate sa tu: Titulná stránka / Petícia / Petícia za urýchlenie prípravy posledného úseku diaľnice medzi Bratislavou a Košicami cez tunel Korbeľka (PETÍCIA JE UKONČENÁ)

Petícia za urýchlenie prípravy posledného úseku diaľnice medzi Bratislavou a Košicami cez tunel Korbeľka (PETÍCIA JE UKONČENÁ)

My, podpísaní občania, žiadame Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky a Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, aby vykonali všetky potrebné kroky na urýchlenie prípravy a schválenie výstavby diaľnice D1 Turany - Hubová vo variante s tunelom Korbeľka.

            Opakovane sa potvrdzujú dávno známe a neustále pribúdajú nové fakty o rizikách brániacich výstavbe diaľnice D1 Turany - Hubová v údolnom variante. Preto považujeme tvrdošijné snahy o prípravu diaľnice v údolnom variante len za ďalšiu stratu času i reputácie orgánov štátu a za mrhanie peňazí daňových poplatníkov. Naopak variant s tunelom Korbeľka bol odporučený na prípravu Ministerstvom životného prostredia SR už v roku 2002 a fakty v doteraz najlepšie pripravenej správe o hodnotení (2016) znova potvrdzujú jeho výhodnosť.

            Urýchlenie prípravy variantu s tunelom Korbeľka žiadame preto, lebo:

 

  • ponúka o tri kilometre kratšie spojenie Bratislavy a Košíc ako údolný variant
  • príprava i výstavba údolného variantu sa môže predĺžiť o niekoľko rokov kvôli viacerým objektívnym a vážnym rizikám (zosuvy v okolí Kraľovian a Rojkova, nevykúpené pozemky pri odklone od Kraľovianskych jazier, nutnosť realizácie kompenzačných opatrení)
  • obchádza šesť chránených území, má najmenšie vplyvy na poľnohospodárstvo a lesné hospodárstvo
  • obchádza jaskyne v Kraľovianskom meandri, ktoré patria medzi najcennejšie v Malej Fatre
  • nezasahuje do oblastí s veľkým potenciálom rozvoja turistického ruchu (Šútovo, Kraľovany-Rieka, sútok Oravy a Váhu, Stankovany)
  • neprechádza nebezpečným úsekom popri Váhu pod severným svahom Kopy, kde v zime nedopadá priamy slnečný svit a v údolnom variante by tu tak hrozilo zvýšené riziko námrazy a nehôd
  • umožňuje výrazne znížiť riziko ohrozenia podzemných vôd výberom vhodnej raziacej metódy, kým pri údolnom variante sú možnosti zmiernenia vplyvov na vodné zdroje menšie a pri údolnom variante je tak ohrozenie vodných zdrojov reálnejšie
  • predstavuje najmenšiu hlukovú a imisnú záťaž pre väčšinu obcí a najmenšie kumulatívne vplyvy
  • nezničí cennú scenériu tiesňavovej krajiny medzi Malou a Veľkou Fatrou
  • nehrozí tu veľké predraženie ani zdržanie kvôli sanácii zosuvov a kompenzačným opatreniam ako pri údolnom variante, kde ešte nie sú zahrnuté v nákladoch
  • neprechádza zastavanými územiami obcí ani v ich dotyku ako údolný variant v Kraľovanoch a Šútove
  • dovoľuje zmierniť negatívne dopady na obyvateľstvo a prírodu jednoduchšie ako pri údolnom variante, kde by opatrenia museli byť rozsiahlejšie a drahšie, pričom mnohé negatívne vplyvy sa ani zmierniť nedajú.

 

Petičný výbor pozostáva z osôb: 1) Jozef Ridzoň, 331, 02956 Zákamenné, 2) Ján Topercer, Zelená 10616/3, 03608 Martin-Priekopa.

Ak chcete šíriť petíciu medzi známych v inej podobe ako elektronickej, petičný hárok v tlačenej podobe môžete stiahnuť tu. Prosím, doručte ho na adresu členov petičného výboru a to: Jozef Ridzoň, 331, 02956 Zákamenné (osoba určená na styk s orgánom verejnej správy).

Ak petíciu podporíte elektronicky, budeme Vás e-mailom informovať o priebehu a výsledkoch kampane. 

Petícia tunel Korbeľka

3421 signatures so far

Latest signatures

  • Martin K., Žilina
  • Ján B., Košice
  • Mária P., Podolinec
  • Ján S., Kežmarok
  • Jan �., Tvrdošín
See all signatures